Днес ще ви запознаем с Константин Димитров, един от най-вдъхновяващите участници в Education +

Константин от 9 клас в НПМГ София не просто придаде нови цветове на образованието, но и на цялата програма Education + !

Преподавайки уроците по емоционално здраве, младото момче не просто предаде уроците на група ученици, но и добави към тях доза креативност, емоционалност и цвят.
 Започнахме дискусията, паралелно с теоретичното обучение, посредством презентацията и други 4 източника, които ще прикача като линкове. Разговорите бяха невероятно плътни и смислени, отразяваха не само суха теория и знания, а истински преживявания и събития. Обсъдихме не само индивидуални въпроси и възгледи, а наболели, значими обществени проблеми и недъзи. Говорихме за силата на здравето, за важността на неговата стабилност и устойчивост, подкрепяйки нашите тези и изводи с доказателствена база. Постарах се всеки да "открадне" по нещичко, което да запази като урок за себе си.”

А ето го цялото интервю с невероятния Константин:

1.Разкажи ни кратко за себе си, с какво се занимаваш, какви са хобитата ти.Здравейте, казвам се Константин Димитров и в момента съм 9. клас в Националната природо-математическа гимназия „Акад. Любомир Чакалов“. Силно се интересувам от политика и дипломация. Голям почитател съм и на науките психология и философияЗанимавам се и с литературакато страстта ми е есеистиката.
2. Защо реши да се включиш в програмата Education +? В програмата Education+ видях нещо много важно за мен, а именно взаимодействието между личната и груповата полза. Имам предвид, че чрез участието си в програмата аз не само че помогнах на себе си като обогатих своите знания, относно менталното здраве на човека, а успях да въздействам и на други хора. Освен това, фактът, че ще бъда посланик на една платформа за дискусии, обсъждания и размяна на мнения и знания ме привлече заради богатството и разнообразието, които тези различни гледни точки съдържат.

3. Какво научи по време на представянето на уроците за себе си, темата и околните?Мисля, че няма нужда да наблягам на факта, че значително разширих познанията си в областта на менталното здраве, защото се подразбира. Най-важното нещо, може би, за мен е, че усетих различните възприятия, докоснах се до различни начини на мислене ипреживяване на отделни житейски ситуации. Смятам, чеосвен важно, само по себе си, това ми помага да гледам на света от чужди позиции и гледни точки.
4. Хареса ли ти преживяването? Би ли го повторил или препоръчал? 
Определено ми хареса и със сигурност ще го повторя. Безспорно го и препоръчвам, защото смятам, че от тези дискусии могат да се извлекат доста 
съществени ползи за всички участници.
5. Какви са плановете ти за бъдещето? (краткосрочни и дългосрочни)


Ами, аз съм привърженик на теорията, че макар бъдещето е неясно и дори мрачно, ние сме длъжни да се опитваме да го конструираме по начин, по който да се хареса на нас самите. Смятам да продължа да се отдавам на образованието си, не само в училище, но и чрез други дейности, които смятам за важни и същевременно интересниМалка почивка също не би ми навредила, но си признавам, че ще я оставя на по-заден план. Също така ще опитам да отделям повече време на семейството и приятелите си. Всичко останало, с повечко усилия, труд и старание, си идва на мястото. :)

 

За финал ще ви споделя един от любимите си цитати, чийто автор е Хенри Форд, а именно „Аз искам това. Значи това ще бъде“. С пожелание за много осъществени мечти.


Макар и само 9 клас,Константин е един активен млад човек, с перспектива за бъдещето и блестящи идеи. Той не се страхува да твори и да помага, защото бъдещето е в неговите ръце. Интересува се от политика и дипломация, нестандартни за ученик в 9-ти клас. Ако можеше да се докосне до неговия талант,свързан с организация,комуникация и безапелационни лидерски умения, всеки би желал човек като Константин в живота си. А ние се радваме, че имаме късмета да работим с такъв талант, който вижда бъдещето светло, а настоящето-безкрайно, защото той е този, който го създава!